اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از حمام موهای خود را با سشوار خشک می کنید لازم است بدانید استفاده از این وسیله اصولی دارد که عدم رعایت آن ها می تواند موجب صدمات زیادی به موهای شما گردد.  اولین نشانه ای که استفاده نا صحیح از سشوار بر روی موی افراد می گذارد موخره شده زیر موها و در نهایت وز شدن آن ها می باشد که در بیشتر مواقع به دلیل سوختگی مو ها اتفاق می افتد.

 
قواعد و اصول استفاده از سشوار
حال که با اهمیت رعایت اصول استفاده از سشوار آشنا شدید در ادامه به برخی از این اصول اشاره خواهیم کرد.
 
اولین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که در صورتی که می توانید پیش از شروع خشک کردن مو ها بهتر است از محصولاتی که وظیفه حفاظت از مو در برابر حرارت را دارند استفاده نمایید.
 
باید در نظر داشته باشید که تنظیمات سشوار را به گونه ای انجام دهید تا حرارتی که به موها می رسد بیشتر از ۵۰ درجه سانتی گراد نباشد حرارت های ملایم اگرچه زمان بیشتری از شما می گیرد اما صدمات مستقیم کمتری به موها وارد می کند. برای این که موها کمتر در معرض آسیب حرارتی قرار گیرند توصیه می شود سشوار را با فاصله از موها نگه دارید.
 
ریشه موها و کف سر نباید در معرض حرارت مستقیم قرار گیرند. این کار می  تواند صدماتی را به ریشه موها وارد آورد.
 
بهتر است سشوار را به روی سر حرکت دهید تا یک منطقه از موها بیش از چند ثانیه در معرض حرارت قرار نگیرد. به طور کلی درجه کم و رعایت فاصله مناسب با مو ها مواردی هستند که می توانند به سلامت مو های شما در زمان استفاده از سشوار کمک شایانی نمایند.